MODA, STYL ŻYCIA

7 rodzin, które mają wielki wpływ na modę

13.08.2016 Michalina Murawska

7 rodzin, które mają wielki wpływ na modę

Rodzina Arnault

Bernard Arnault najpierw pracował w przedsiębiorstwach rodzinnych, lecz już 1981 roku wyjechał do USA, gdzie m.in. budował osiedla na Florydzie. W przełomowym dla siebie 1984 roku kupił za otrzymane od rodziny 15 mln USD przedsiębiorstwo odzieżowe Christian Dior, które następnie zmodernizował. Dziś to jedna z czołowych marek high fashion. W 1989 roku przejął koncern LVMH, a w 2004 producenta zegarków TAG Heuer. Wiosną 2007 roku, wraz z funduszem private equity kupił 9% udziałów w Carrefour. Działa również na rynku mediów i prasy.  Jego córka Delphine Arnault także pracuje w LVMH, a syn Antoine jest w związku z kolejną przedstawicielką branży, modelką Natalią Vodianovą.

W ich posiadaniu jest wiele czołowych marek, tj. Céline, Dior, Emilio Pucci, Fendi, Givenchy, Kenzo, Marc Jacobs, Loewe czy Louis Vuitton.

Rodzina Kardashianów

Kim Kardashian początkowo nie była akceptowana przez świat mody, a Anna Wintour nie zaprosiła jej nawet na MET Galę. Trochę trwało zanim z nieokrzesanej celebrytki skandalistki stała się ikoną, ale udało się. Jest właścicielką między innymi ShoeDazzle, sklepu on-line z butami. Wraz ze swoimi siostrami Khloe i Kourtney posiadają sieć butików DASH.

W 2007 roku Kim miała przygodę z modelingiem podczas tygodnia mody w Los Angeles. W tym samym roku pierwszy raz znalazła się na okładce cenionego magazynu „Complex”. Rok 2014 i ślub z Kanyem Westem był dla niej przełomowy – dostała wtedy pierwszą, wymarzoną okładkę „Vogue”, w której była sesja ślubna. Później poszło już z górki.

Kendall Jenner w 2009 roku rozpoczęła współpracę z agencją Wilhelmina Models. Jej pierwszą kampanią była „Rocker Babes with a Twist” dla Forever 21. W 2010 po raz pierwszy pojawiła się na Mercedez Benz Fashion Week, gdzie szła w pokazie Sherri Hill. Można ją było zobaczyć także w kampanii Agua Bendita razem z Candice Swanepoel. Jej pierwszą okładką był „Teen Vogue” w 2012 roku, gdzie pojawiła się wspólnie z Kylie Jenner. W 2013 rozpoczęła współpracę z The Society Management, a jej kariera zaczea się błyskawicznie rozwijać. W tym czasie poszła w pokazie Arthur George dla Neiman Marcus, a później dla Marca Jacobsa, Givenchy, Chanel i Giles Deacon. Uczestniczyła w tygodniach mody w Nowym Jorku, Paryżu czy Londynie.

Marka, której twarzą Kendall została w pierwszej kolejności to Estee Lauder – pojawiały się głosy, że target firmy jest zbyt dojrzały i nie jest to odpowiednie połączenie. Jenner wypadła w niej jednak znakomicie. W późniejszym czasie Kendall została twarzą Calvin Klein Jeans. W 2015 roku brała udział w prestiżowym pokazie Victoria’s Secret.

Jako modelka była na okładkach wielu magazynów na całym świecie, tj. „Miss Vogue”, „Love”, „Dazed and Confused”, „Interview”, „Harper’s Bazaar” czy wiele edycji „Vogue’a”. W 2012 roku wspólnie z Kylie rozpoczęły tworzenie kolekcji dla PacSun, a w 2014 zaprojektowały linię dla Steve Madden. Tworzą również specjalną kolekcję dla Topshop.

Kendall od lat przyjaźni się z Karlem Lagerfeldem.

Kylie Jenner w 2011 roku zadebiutowała na wybiegu prezentując kolekcję Abbey Dawn, należącą do Avril Lavigne. W 2014 roku przeszła metamorfozę, po której została okrzyknięta „beauty icon”, czego potencjał postanowiła wkrótce wykorzystać tworząc własną linię kosmetyczną Kylie Cosmetics. W 2015 wzięła udział w pokazie marki Kanye Westa.

Kylie jest stale porównywana do Kendall i często zarzuca jej się zazdrość o karierę w modelingu, jednak jak sama mówi, nie jest tym zainteresowana. Planuje założyć markę biżuteryjną. W 2016 roku nawiązała współpracę z Pumą i wzięła udział w nowej kampanii, co było niemałym zaskoczeniem dla Kanyego Westa, którego muzą była wcześniej. Ma na koncie okładki „Glamour”, „Allure”, „Cosmopolitan”, „Paper Magazine”, „Interview”, „Fault Magazine” czy „Wonderland”.

Khloe Kardashian w marcu 2010 roku razem z siostrami wypuściła kolekcję biżuterii. Wspólnie zaprojektowały też kolekcję odzieżową dla marki Bebe, a później w tym samym roku stworzyły markę K-Dash. Khloe uważa, że udało jej się dostać do świata mody ze względu na utratę wagi – wspomina, że kiedyś na sesjach zdjęciowych często nie było dla niej odpowiednich ubrań, więc nikt nie zwracał na nią uwagi, jako na „najgorszą” z trzech sióstr. Od wielu lat współpracuje z jedną stylistką, Monicą Rose, która zawsze ją wspierała i bez problemu znajdowała odpowiednie kreacje.

Khloe przyjaźni się z Olivierem Rousteingiem z Balmain.

Rodzina Beckhamów

Choć Victoria Beckham karierę zaczęła w Spice Girls, gdzie zdecydowanie była najgorszą wokalistką, po rozpadzie grupy uparcie dążyła, by wejść w świat mody. Na początku nikt nie dawał jej szans, lecz dziś nazwisko Beckham znaczy w branży fashion naprawdę dużo. Zadebiutowała jako modelka na londyńskim fashion weeku u Marii Grachvogel w 2000 roku. W międzyczasie była ambasadorką D&G i twarzą Rocawear. W 2006 roku poszła na wybiegu u Roberto Cavallego. W tamtym okresie była wyłącznie przez niego ubierana na czerwony dywan. Ma za sobą doświadczenie stylistki – w 2006 stylizowała sesję Katie Holmes dla „Harper’s Bazaar”. Pierwszą okładkę brytyjskiego „Vogue’a” zaliczyła w kwietniu 2008. Pojawiła się też w „Vogue India”, „Vogue Paris”, a także w wydaniach niemieckim, rosyjskim, australijskim, tureckim, tajwańskim, chińskim i hiszpańskim. Trudno policzyć ile razy pojawiała się na okładkach innych magazynów.

We wrześniu 2006 wypuściła własną linię jeansów – dvb style, a w sierpniu następnego roku powstały jej własne perfumy – Intimately Beckham (w sumie z Davidem wypuścili ponad 20 rodzajów perfum). W 2008 roku zaprezentowała swoją kolekcję. Do 2011 roku rozwinęła się na tyle, że pojawiała się na nowojorskim fashion weeku i właśnie tego roku wypuściła tańszą linię – Victoria by Victoria Beckham. W listopadzie wygrała Designer Brand of the Year na British Fashion Awards i odtąd jej kariera jest przykładem, jak zarządzać młodą marką high fashion.

David Beckham współpracował m.in. z Armanim, Breitling czy H&M. Pojawiał się na okładkach „W”, „Elle”, „GQ”, „Esquire”, „Men’s Health” i wraz z żoną we francuskim „Vogue”. Wielokrotnie uznawany był za najlepiej ubranego mężczyznę na świecie.

Brooklyn Beckham zaczął skromnie, bo był baristą, chcąc zarabiać własne pieniądze. Dostawał 2,68 funta za godzinę. Karierę w modelingu zaczął w wieku 15. lat, był wtedy twarzą polskiej marki, Reserved. Podobnie jak ojciec został wybrany najlepiej ubranym Brytyjczykiem. Fotografował sesję dla zapachu Burberry “This is Brit”, jego zdjęcia można kupić w sklepach Burberry.

Młodsze dzieci brytyjskich gwiazd jeszcze nie mają sprecyzowanych celów życiowych, ale mają jeszcze na to czas. Romeo Beckham brał udział w tegorocznej kampanii Burberry mając zaledwie 12 lat. Dostał za to 45 tysięcy funtów. Cruz i Harper jeszcze niewiele maja wspólnego ze światem mody, ale uwielbiają chodzić w ubraniach od Marca Jacobsa, Stelli McCartney czy Karla Lagerfelda.

Siostry Hadid

Gigi Hadid karierę rozpoczęła mając zaledwie dwa lata, kiedy została odkryta przez Paula Marciano z Guessa. Była modelka dla Baby Guess. Rodzice odcięli ją jednak od modelingu, by ta skoncentrowała się na szkole. W 2011 wróciła do branży podpisując kontakt z IMG Models. W 2012 roku ponownie została twarzą marki Guess, z którą stworzyła trzy kampanie. W 2014 roku pierwszy raz poszła na wybiegu na nowojorskim fashion weeku dla Desigual. W tym samym roku wzięła udział w kampanii okularów Toma Forda i pojawiła się w legendarnym kalendarzu Pirelli. W grudniu 2015 roku została aniołkiem Victoria’s Secret.

Dotychczas pojawiła się na wybiegach projektantów takich jak Marc Jacobs, Chanel, Michael Kors, Jean Paul Gaultier, Max Mara, Versace, Elie Saab, Anna Sui, Miu Miu, Balmain, Diane Von Furstenberg, Tommy Hilfiger, Fenty x Puma czy Giambattista Valli. Gdy ktoś zapyta, na jakich okładkach pojawiła się, to odpowiedź jest prosta: wszystkich istotnych.

Jej młodsza siostra Bella podpisała kontrakt z IMG Models w 2014 roku i wtedy też debiutowała razem z siostrą na wspomnianym wyżej pokazie Desigual. Następny rok był dla niej bardzo łaskawy. Chodziła m.in. w pokazach Toma Forda, Tommy’ego Hilfigera, Jeremy’ego Scotta, Marca Jacobsa, Topshop, Moschino, Missoni, Chanel, Bottega Veneta czy Balmain. Ten rok również. Do jej portfolio doszły Givenchy, Chanel, Miu Miu, Dior, Versace i Fendi.

Młodsza Hadid ma na swoim koncie kampanie dla Marca Jacobsa, Givenchy czy Calvina Kleina, gdzie wystąpiła razem z Kate Moss. Jest kosmetyczną ambasadorką Dior.

Rodzina Jaggerów

Mick Jagger ku pamięci swojej byłej miłości L’Wren Scott, z którą był od 2001 roku, stworzył stypendium modowe, w którym funduje nauczanie dla jednego studenta rocznie (2015, 2016 i 2017 rok) na prestiżowej londyńskiej uczelni Central St. Martins. Jego ubrania z tras koncertowych są wystawiane w wielu prestiżowych miejscach, jak Rock and Roll Hall of Fame czy Hard Rock Cafe w Sidney.

Jade Jagger, córka mistrza, pracowała swego czasu jako modelka bielizny, a teraz projektuje biżuterię. Jej siostra Georgia May jest znaną modelką pracującą m.in. dla Chanel, H&M, Miu Miu, Versace i Vivienne Westwood. Od 2009 ma kontrakt z Rimmelem. Brała udział w ceremonii zamknięcia Olimpiady w 2012 roku ramie w ramię z Kate Moss, Naomi Campbell i Lily Donaldson.

Rodzina Missoni

Firma założona przez Ottavia i Rositę Missoni w 1953 roku. Pierwszą kolekcję pokazali w Mediolanie w 1958 roku. Biznes się rozwijał dzięki dużemu wsparciu Anny Piaggi, pracującej wtedy w „Arianna magazine”. W 1965 roku Rosita poznała w Nowym Jorku francuskiego stylistę Emmanuelle Khanha, co poskutkowało współpracą i kolekcją, uznawaną dziś za przełomową i bardzo ważną dla świata mody, kolejnego roku. Marka na swoim koncie ma też pokaz w Pitti Palace we Florencji (kwiecień 1967 rok)

Teraz główną projektantką i szefową jest córka pary, Angela. Luca, syn, zajmuje się wydarzeniami marki, a Vittorio – trzeci z rodzeństwa – marketingiem. Rosita pozostaje szefową Missoni Home, a jej wnuczka Margherita z powodzeniem spełnia się w roli projektantki i modelki.

Rodzina Smith

To wyjątkowa rodzina w naszym zestawieniu, bo mimo popularności rodziców w Hollywood, ich dzieci powoli decydują się na karierę raczej w modzie, a nie przed kamerami, choć przed tymi ostatnimi oczywiście nie uciekają. Jaden pojawiał się już na okładkach „GQ Style” czy „Nylon magazine”. W 2016 roku został twarzą kampanii Louis Vuitton Womenswear, co wywołało w niektórych kręgach emocje. Jaden sam mówi, że jego celem jest zredefiniowanie pojęcia płci w modzie, gdyż sam stawia na uniwersalizm. Ma własną markę MSFTsrep, którą opisuje słowami “fashion-forward street brand”. Jego inspiracje do pracy to Basquiat oraz notatki Einsteina.

Z kolei Willow Smith mimo młodego wieku (15 lat) była już na okładkach „Teen Vogue”, „W” czy „i-D”. Pojawiła się w kampaniach Chanel Eyewear oraz Marca Jacobsa. Zaprojektowała także kolekcję oryginalnych, wzorzystych skarpetek dla Stance Socks. W marcu tego roku została twarzą Chanel.