MODA

Bottega Veneta wycofuje się z social mediów. Wiemy dlaczego!

11.01.2021 Wojciech Szczot

Bottega Veneta wycofuje się z social mediów. Wiemy dlaczego!

To może być przełom dla rozwoju technologicznego świata mody. Bottega Veneta jest pierwszą marką, która wycofała się z działalności w mediach społecznościowych. Mimo że fani marki od razu powiązali tę sytuację z awarią, okazuje się to być świadomą decyzją dyrektora kreatywnego Daniela Lee. 

Kilka dni temu Bottega Veneta usunęła swoje profile na Instagramie, Facebooku oraz Twitterze. Na Instagramie, gdzie markę śledziło blisko 2,5 miliona obserwujących, możemy znaleźć dziś taką informację: „Przepraszamy, ta strona jest niedostępna”. Nie jest to pierwszy raz kiedy Bottega Veneta zamyka swoje konto na Instagramie. Podobna sytuacja miała miejsce kilka lat temu, kiedy Daniel Lee usunął wszystkie „stare” zdjęcia na Instagramie marki, twierdząc, że nie pasują do jej aktualnego wizerunku. Na prośbę fanów zdjęcia zostały później przywrócone, ale na nowe konto. Danie Lee znany jest z resztą ze swojej niechęci i braku zrozumienia dla mediów społecznościowych oraz powiązania mody z nowymi technologiami. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez BOTTEGA VENETA by Daniel Lee (@newbottega)

Bottega Veneta usuwa swoje konta w social mediach i szuka… globalnego menedżera mediów społecznościowych? Media węszą zmiany

Decyzja może jednak szokować, ponieważ konto Bottegi Venety na Instagramie było niezwykle aktywne przez ostatnie 15 miesięcy. To właśnie na regularnie publikowanych postach pojawiały się takie osobistości jak Marc Goehring, redaktor mody 032c, Tiffany Hsu, dyrektor modowa MyTheresa czy bliźniaczki Olsen. 

Zagraniczne media spekulują jednak, że usunięcie kanałów Bottegi Venety w mediach społecznościowych to nic innego, jak chwyt marketingowy, mający na celu wywołać szum wokół marki. Decyzja ta ma być też powiązana z najnowszym pokazem włoskiego domu mody, który odbył się w formie prezentacji. Przywołano też słowa dyrektora kreatywnego marki, Daniela Lee, który w jednym z wywiadów powiedział, że „nie wierzy w cyfrowe pokazy”. 

Zagraniczne media spekulują też, że Bottega Veneta nie zniknie permanentnie z sieci, a na dowód przywołują ofertę rekrutacyjną, która marka zamieściła w sieci nieco ponad miesiąc temu. Firma szuka globalnego menedżera mediów społecznościowych. Wygląda więc na to, że już wkrótce konta zostaną reaktywowane, być może w zupełnie nowej formie.