MŁODA POLSKA

Marka SZCZESNY prezentuje nową kolekcję Flash RICE

13.12.2019Wojciech Szczot

Marka SZCZESNY prezentuje nową kolekcję Flash RICE
Fot. Materiały prasowe

SZCZESNY: Flash RICE 04/2019

Kiedy dwójka Amerykanów nawiązuje romans, szukając ucieczki od wszechogarniającej samotności w Tokio, zdaje się, że już nic nie będzie takie samo. Podobnie ma Damian Szczesny, twórca marki SZCZESNY, tyle, że jego miłość trwa, i jest ona skierowana ku wielobarwnej i lekko kiczowatej, stolicy Japonii. Z podróży po Tokio projektant przywiózł nową kolekcję i wiele inspiracji. 

Znana z ultrapopularnego plecaka (paper bag - przyp. red.) inspirowanego zamykaniem torebki śniadaniowej, marka SZCZESNY prezentuje 4. w swoim dorobku kolekcję. Założyciel marki, Damian Szczesny, zdobył uznanie wśród fanów mody, a także gwiazd, które chętnie noszą jego projekty, w tym m.in. Honorata Skarbek, Ada Fijał, Natalia Nykiel czy Patricia Kazadi. Twórcy udaje się dotrzeć do postaci, które nie boją się eksperymentować z modą, bo moda według Szczesnego to nie tylko trendy i it-bags. 

Flash RICE to wspomnienie tokijskiego letniego popołudnia. To właśnie tam kiełkowała nowa kolekcja oraz powstawały zdjęcia do pre-kampanii. Szczesny zanurzył się w małych historiach, które zobrazował na zdjęciach, wykonanych iPhonem i zwyczajnym turystycznym analogiem (zamiłowanie do technologii i turystki to najbardziej stereotypowe połączenie cech przypisywane Japończykom). Za stylizację odpowiada stylista gwiazd, Mateusz Kołtunowicz, a gwiazdą pre-kampanii została LIUBA z Magnes Models. 

Japonia od dawna pobudza i pasjonuje Szczesnego, zapytany o to jaką Japonię widzi, gdy zamknie oczy, mówi: - Pralnia samoobsługowa schowana za głównymi arteriami, kwiaciarnia szykująca kiczowate ozdoby na wystawne urodziny, automat z napojami, który pomoże ugasić pragnienie podczas upalnego dnia. Mnogość kolorów, koncepcji i scen to punkt wyjścia dla surowych zdjęć z pre-kampanii. 

W kolekcji Flash RICE znajdziemy szeroki pas, istotny element japońskiego kimona, zreinterpretowany na praktyczny, skórzany dodatek, z funkcjonalną kieszenio-torebką. Skóra, a raczej jej wykorzystanie jest zresztą stałym elementem w wizji projektanta, w nowej kolekcji pojawia się też jako metaliczne skórzane body. Nowy sezon u SZCZESNY to również sportowa bluza. 

Pre-kamoania zapowiada najnowszą kolekcję, której premierę projektant planuje na początek 2020 roku. Więcej znajdziecie na stronie projektanta.

SZCZESNY - o marce

Marka SZCZESNY założona została przez Damiana Szczesnego w 2014 roku po ukończeniu Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Rozpoznawalność zyskała dzięki plecakowi /paper bag/, który był częścią jednej z sylwetek dyplomowej kolekcji. Plecak inspirowany zamykaniem torebki śniadaniowej jest dostępny w kilku kolorach i materiałach. 

Projektant dużą uwagę przykłada do jakości wykończenia, ręcznie wykonywanych detali, doskonałej jakości materiałów i oryginalnych wzorów. Poszczególne elementy ubrań pokazującą rękodzieło i kunszt, zachowują jednak przy tym swoją funkcjonalność, niepowtarzalność i oryginalność. Elementy kolekcji występują często w pojedynczych egzemplarzach, tworzone i wykańczane są ręcznie. Akcesoria są dostępne dla szerokiej grupy odbiorców. Korelują z ubraniami i odzwierciedlają wizję samego twórcy, który dba, by zachowały spójność z daną kolekcją. 

Kolorowa kolekcja MING MIN FLA zdobyła wyróżnienie w konkursie Habitus Baltija, za to przedostatnia propozycja, kolekcja NIGHT HORSE została zaprezentowana podczas FashionPhilosophy Fashion Week Poland XIV w Łodzi, to właśnie z niej pochodzą mini saszetki (przeskalowany projekt plecaka). 

Czytaj dalej