MODA

Wilcza Store – nowy concept store na mapie Warszawy

21.05.2019 Wojciech Szczot

Wilcza Store – nowy concept store na mapie Warszawy
Fot. Materiały prasowe / Grafika: Filip Pągowski dla Comme Des Garcons

Warszawa już wkrótce naprawdę zyska miano europejskiej stolicy mody. W mieście otwiera się coraz więcej sklepów ze światowymi markami. Jednym z takich miejsc jest właśnie debiutujący concept store – Wilcza Store. Znajduje się przy zbiegu ul. Mokotowskiej i Wilczej. Jego właścicielka – Laura Budzyk w branży znana jest od przeszło 20 lat. Jej pierwszy projekt, Laura Boutique przy ul. Mokotowskiej, na stałe wpisał się w modową mapę Warszawy.

Kluczową postacią w procesie powstawaniu niepowtarzalnej idei tego nowego miejsca na modowej mapie Warszawy jest Piotr Młodożeniec – malarz i grafik który stworzył logotyp WILCZA STORE oraz rastry (obecne w jego ostatnich pracach), które pokryły złote ściany lokalu. Niezwykłe prace Młodożeńca zawisły na ścianach concept store’u. Wyjątkowego charakteru temu wnętrzu nadają meble skandynawskie z lat 50. i 60. oraz designerskie lampy vintage i gadżety. W otoczeniu zieleni palm i bananowców dyskretnie prezentują się kolekcje światowych projektantów mody, takich jak: COMME des GARÇONS, Play CDG, Rick Owens, Ilaria Nistri czy zupełne nowe wybory Laury Budzyk – Marni, Thom Krom (marka z Niemiec), Ivan Grundahl z Kopenhagi czy P4 Parts of Four (amerykański projektant mieszkający na Bali). Proponowane przez właścicielkę conceptu ubrania i akcesoria często występują w pojedynczych egzemplarzach.

Ideą WILCZA STORE jest także promowanie zdolnych, polskich artystów takich jak Robert Kuta, który przetwarza ubrania, dekonstruując ich formy lub kreuje nowe, niepowtarzalne kroje. Wszystko pod marką Kuta House. Laura Budzyk na tym nie poprzestaje – w przyszłości planuje organizować wystawy i aukcje sztuki młodych artystów.