Po tym jak H&M ogłosił współpracę z kolejnym projektantem z sektora high fashion, kilka dni temu opublikował lookbook kolekcji. Znając styl projektantki, można było się spodziewać kwiatowych wzorów, tiuli, przezroczystości i pudrowych kolorów. I tak w istocie jest. Rocha proponuje projekty pełne nadziei, romantyzmu i nostalgii, a to wszystko podane w nowatorski i nienachalny sposób. Zapraszamy do raju Simone.
Każda kolejna kolekcja H&M i projektanta high fashion stała się czymś w rodzaju kultu, a premiera przyciąga przed sklepy szwedzkiej marki setki, a nawet tysiące modowych pasjonatów. W ubiegłych latach H&M chętnie współpracował z Moschino, Balmain, Giambattistą Valli, Karlem Lagerfeldem, Alexandrem Wangiem czy marką Etro. Do tej kolekcji dołącza projektantka irlandzko-chińskiego pochodzenia – Simone Rocha. Jej ubrania noszą Keira Knightley, Rihanna czy Alexa Chang. A już niedługo także fani H&M-u.
Romantyczny raj Simone Rocha dla H&M
Projektantka słynie z zamiłowania do florystycznych wzorów, romantycznych sukienek i tiulowych dodatków – taka też jest stworzona przez nią specjalna kolekcja dla H&M. Dominują w niej wiosenne sukienki, luźne trencze czy t-shirty z aplikacjami. Rocha łączy ciepłe kolory z elementami w postaci pereł, wzorów w kratę czy małych kryształków.
Kolekcja dla szwedzkiej marki łączy w sobie również sekcję męską oraz dziecięcą. Szczególnie interesująca jest kolekcja męska, która może zaskoczyć bardziej konserwatywnych odbiorców – Rocha postawiła na androgyniczność eksploatując róż i swetry z perłami. Odważna jest również dziecięca część kolekcji, która jest po prostu miniaturową wersją damskiej kolekcji – wśród nich rozkloszowane spódniczki i asymetryczne cięcia.
„Wszystkie te elementy były stworzone pod wpływem idei i inspiracji, które kształtowały moją markę przez ponad 10 lat. Jestem bardzo podekscytowana na myśl, że będą noszone, interpretowane i stylizowane w różne sposoby” – wyjaśniła projektantka w materiałach prasowych swojej kolekcji.
Bez wątpienia punktem wyjścia dla idei projektu była romantyczna wizja świata idealnego, pełnego romantyzmu i nostalgii. Nasyconego spokojem, pasją i nadzieją, nie zapominając o potrzebach klientki nowych czasów.
Kolekcja trafi do sprzedaży w wybranych sklepach H&M oraz na stronie internetowej hm.com 11 marca!