MODA

Zalando prezentuje finalistów i zwycięzce nagrody w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w wirtualnym „Zalando Greenhouse” na Copenhagen Fashion Week

05.02.2021 Fashion Post

Zalando prezentuje finalistów i zwycięzce nagrody w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w wirtualnym „Zalando Greenhouse” na Copenhagen Fashion Week

Zalando, wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa oraz Copenhagen Fashion Week rozpoczęli swój pierwszy wspólny tydzień mody, inaugurując trzyletni​ą strategiczną współpracę. Ten tydzień mody był w pełni wirtualny i właśnie dlatego Zalando uruchomiło Zalando Greenhouse – miejsce, gdzie klienci mieli możliwość interakcji z kolekcjami projektantów. Finaliści Zalando Sustainability Award, House of Dagmar i Marimekko, podzielili się tam z konsumentami inspiracjami stojącymi za ich kolekcjami, ich historią, a także poświęceniem zrównoważonemu rozwojowi.

Wirtualne doświadczenie Zalando Greenhouse otworzyło drzwi Copenhagen Fashion Week 2021 dla entuzjastów mody na całym świecie. Doświadczenie przypomina wyglądem i klimatem ulice Kopenhagi, prezentując w sposób wirtualny design oparty na zrównoważonym rozwoju. Ten projekt stanowi krok naprzód w sposobie prezentowania mody i pokazuje, jak innowacyjna technologia może inspirować i napędzać branżę w kierunku lepszej przyszłości. Poprzez zwrócenie uwagi na zrównoważony rozwój, Zalando chce zachęcić marki do bardziej strategicznego myślenia i dokonywania pozytywnych zmian w branży mody.

Natalie Wills​, Global Director of Social Media & Consumer PR w Zalando, mówi: „Chcemy wykorzystać naszą platformę, aby wyróżnić marki prezentujące bardziej zrównoważone podejście do mody. To ekscytujące, że robimy to poprzez innowacyjne, wirtualne doświadczenie, takie jak Zalando Greenhouse”. Dodaje również: „Zalando Greenhouse to dla nas doskonała okazja, aby w angażujący sposób umożliwić konsumentom wirtualne odkrywanie mody i naukę o zrównoważonym rozwoju. Ogłoszenie Zalando Sustainability Award i współpraca z Copenhagen Fashion Week oznaczają ekscytujące kroki dla Zalando, ponieważ ciągle chcemy napędzać pozytywne zmiany w przemyśle modowym.”

Wirtualne doświadczenie wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Zalando do.MORE, zapewniając konsumentom inspiracje i informacje, których szukają podczas robienia zakupów w sposób świadomy. Zalando stara się wykorzystać teraz swoją pozycję, skalę i technologie, aby pozytywnie zmieniać branżę mody.

House of Dagmar

Nagroda ma na celu zachęcenie marek modowych do odkrywania alternatywnych podejść do projektowania i produkcji, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości. Jury złożone z ekspertów branży oceniło strategie obu marek w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym ich kolekcje oraz poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój i innowacje. House of Dagmar zaimponował w szczególności swoimi silnymi ambicjami w zakresie zrównoważonego rozwoju, które są realizowane na wielu poziomach w łańcuchu dostaw marki. House of Dagmar otrzyma nagrodę finansową w wysokości 20.000 euro oraz współpracę z Zalando przy tworzeniu ekskluzywnej kolekcji, która będzie głębiej eksplorować badania nad zrównoważonymi rozwiązaniami w projektowaniu materiałów, procesach produkcyjnych, rozwiązaniach technologicznych i transparentności. Aby jeszcze bardziej wesprzeć drugiego finalistę nagrody za zrównoważony rozwój, Marimekko, w jego rozwoju biznesowym, Zalando udostępni szeroki wybór kolekcji pokazanej na Copenhagen Fashion Week dla ponad 35 milionów klientów na 17 rynkach europejskich.

Kate Heiny​, Director of Sustainability w Zalando mówi: „Jesteśmy zachwyceni, że możemy ogłosić House of Dagmar zwycięzcą pierwszej Zalando Sustainability Award. Jest to kolejny krok na naszej drodze do znalezienia bardziej zrównoważonych rozwiązań. Jesteśmy podekscytowani możliwością odkrywania i ulepszania materiałów, procesów produkcyjnych i postępu technologicznego, który będzie odzwierciedlał ambicje i oddanie sprawie wszystkich zaangażowanych w proces. Nagroda Zalando Sustainability Award jest dla nas bardzo ważną inicjatywą, ponieważ kontynuujemy nasze starania przy współpracy i wspieraniu marek, aby naprawdę napędzać zmiany i wywierać pozytywny wpływ na ludzi i planetę.”

Według jury, zaangażowanie szwedzkiego House of Dagmar w zrównoważoną przyszłość jest oczywiste. Świadoma, że wykorzystywane materiały stanowią 70% jej śladu węglowego, marka zobowiązała się do usunięcia niezrównoważonych materiałów z kolekcji i zastąpienia ich bardziej zrównoważonymi opcjami, między innymi poprzez wybór materiałów z recyklingu lub opcji z mniejszym zużyciem chemikaliów i wody przy ich produkcji. Starania marki, aby mieć pozytywny wpływ na środowisko, zostały zauważone w jej ostatniej kolekcji, w której 90% ubrań zostało oznaczonych jako „GOOD CHOICE” – wskazując, że zostały one stworzone z bardziej zrównoważonych tkanin, a także edukując konsumentów w zakresie ich wyborów zakupowych. Marka nadal stawia sobie wyzwania, dlatego też w 2017 roku rozpoczęła mierzenie śladu węglowego swoich materiałów. Od tego czasu zmniejszyła zużycie wody o 41%. Jury podkreśliło także, że House of Dagmar wzmożył swoje wysiłki w kierunku monitorowania łańcucha dostaw i zapewnienia, że prawa pracowników spełniają wysokie standardy.
Sofia Wallenstam​, Brand Director w House of Dagmar, mówi: „Dziękujemy Zalando za uczynienie zrównoważonego rozwoju priorytetem dla naszej branży i wybranie nas jako pierwszego laureata Zalando Sustainability Award. Czujemy się zainspirowani i naładowani energią, aby zrobić jeszcze więcej – w roku takim jak ten, który mamy za sobą, jest to iskra, której potrzebujemy, aby dalej iść do przodu. Jesteśmy także podekscytowani faktem, że zdobyliśmy uznanie za nasze wysiłki i zwróciliśmy uwagę na kwestie zrównoważonego rozwoju – to jest to, co robimy już od ponad 15 lat. Ponieważ moda i zrównoważony rozwój to nie gra czy sport, w którym tylko jedna marka może wygrać. Chcemy podzielić się tym wyróżnieniem z wieloma naszymi kolegami z branży. W House of Dagmar przyjmujemy tę nagrodę z pokorą. Jako zespół naprawdę robimy wszystko, co w naszej mocy, ale wciąż mamy przed sobą długą drogę do osiągnięcia naszych planów. To daje nam motywację do stawiania sobie jeszcze wyższych celów.”

House of Dagmar

Arizona Muse​, modelka, eko-aktywistka i konsultantka ds. zrównoważonego rozwoju, mówi: „Ogromne gratulacje dla House of Dagmar za zdobycie pierwszej w historii nagrody Zalando Sustainability Award ustanowionej we współpracy z Copenhagen Fashion Week. Nasza planeta jest zagrożona i niezwykle ważne jest to, aby przemysł modowy podjął działania mające na celu poprawę tej sytuacji. Wierzę, że moda ma świetlaną przyszłość, a marki takie jak House of Dagmar są tego symbolem. Pasja, wysiłek i chęć wywarcia pozytywnego wpływu na ludzi i planetę, która została włożona w tę kolekcję jest godna podziwu, a inicjatywy takie jak ta prowadzą naszą branżę we właściwym kierunku.”

Zwycięzca został wybrany przez sześciu jurorów, w tym modelkę i działaczkę na rzecz środowiska, Arizonę Muse, CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, CSO w Global Fashion Agenda (GFA), Mortena Lehmana, doradcę ds. zrównoważonego rozwoju, Dio Kurazawę, Director of Sustainability w Zalando, Kate Heiny oraz Buying Director Premium & Luxury w Zalando, Lenę-Sophie Roeper. Członkowie jury dokładnie przeanalizowali strategie zrównoważonego rozwoju każdej z marek, w tym ich kolekcje i poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój.